Latest Posts

Showing posts with label review filem. Show all posts
Showing posts with label review filem. Show all posts




Sinopsis :  Berlatarkan bandar metropolitan Kuala Lumpur, SONGLAP mengikuti kisah dua adik-beradik – AM (Shaheizy Sam) dan AD (Syafie Naswip) yang melibatkan diri dalam sindiket penjualan bayi yang diuruskan oleh seorang wanita bergelar MAMA. Kehidupan dua adik-beradik ini jauh berbeza; AM mengambil kesempatan dengan menggunakan business MAMA sebagai jalan pintas mendapatkan wang untuk kegiatan judinya, sementara AD mengimpikan kehidupan yang lebih baik dengan menyertai pertandingan tarian B-Boy.

filem Songlap

filem Songlap

filem Songlap

filem Songlap

filem Songlap

AD mula menyedari impiannya mungkin tidak tercapai setelah kehilangan kawan karibnya RAZAK kepada kancah dadah dan melihat dengan matanya sendiri nasib gadis-gadis muda yang dijual kepada sindiket pemerdagangan manusia. Apabila adik RAZAK, HAWA (Sara Ali), yang sedang hamil terjebak dengan sindiket ini, AD tidak boleh menutup mata kepada situasi ini lagi dan terpaksa berlumba dengan masa untuk menyelamatkan HAWA tanpa menyedari bapa Hawa, PAK DIN juga sedang mencari anaknya yang telah hilang. Akan tetapi, niat baik AD untuk menolong HAWA telah menggoyahkan hubungannya dengan AM, dan pergelutan mereka akhirnya mencecah tebing maut. Berdepan dengan godaan dan pengkhianatan, dan dihambat samseng ganas di jalanraya, siapakah yang akan menang dalam pertaruhan nyawa antara dua saudara ini?

Tajuk Filem:
Songlap
Pengarah: Effendee, Fariza Azlina
Penerbit: Primeworks Studios Sdn Bhd , Red Films Sdn. Bhd.
Dipawagam: 15 Disember 2011
Pelakon Songlap:
Shaheizy Sam
Syafie
Sara Ali
Omar Abdullah
Rozie Rashid
Normah Damanhuri
Hasnul Rahmat
Fauzi Nawawi
Rashidi Ishak
Lisdawati
Eizlan Yusof
Nasir Jani


Kat bawah ni ada trailer dari Filem Songlap bagi yang tak pernah tengok trailer filem ni kat tv lagi
sama-sama kita tengok jummm......




Assalamualaikum,

Alhamdullilah hari ni merupakan hari kedua kita menyambut hari raya Aidilfitri dan merupakan hari kebangsaan untuk negara kita kali ke 54. Masih bernafas lagi kita kan kat dunia ni,syukur laa..untungla siapa-siapa kat luar sana yang masih duduk kat kampung tengah huha huha sana sini dengan sedara mara,aku kat sini duduk rumah je tak pergi mana-mana..Bosan sungguh raya kali ni  =,=

mentang-mentang la raya ni dapat duit raya berkepuk-kepuk dah aihh tak tau nak letak mana dah, banyak pulak cerita-cerita best kat wayang kan.....saja la tuh nak suruh kita semua pergi tengok kan menghabiskan duit pergi tengok wayang..tapi bagi yang tak tahu nak pilih tengok cerita mana, meh tengok sini antara review cerita yang best-best, mana tahu kot-kot korang ada idea ke yang mana menjadi pilihan hati..haha
aku rasa macam dua-dua best je, haha ntah laa..kita tengok dulu kan baru tahu mana yang best..dua cerita ni  nampak best sebab cerita komedi kan dengan penampilan zizan and cerita raya tak jadi pulak gandingan saiful apek dan johan memang gempak la, terbahak le gelak nanti sampai terkeluar pop corn....jom kita tengok review filem hantu bonceng dengan raya tak jadi





          Sinopsis / Review Filem Hantu Bonceng:- 

   
Cerita mengisahkan Amran seorang budak Delivery yang gemar berlumba secara haram motor Drag. Satu hari selepas memenagi satu perlumbaan, Amran telah di hadiahkan seorang Bohsia bernama Maya sebagai habuan perlumbaan. Malang tidak berbau, di ketika Amran hendak membawa bohsia yang memboncengnya itu keluar dari port, mereka telah kemalangan dan Bohsia tersebut mati ditempat kejadian.
Sejak kejadian itu Amran sering diganggu dengan hantu Maya yang meminta Amran sempurnakan mayatnya. Amran cuba mendapat bantuan kawan karib nya Kunyit untuk membantunya menjejak keluarga Maya yang sehingga kini masih menjadi misteri setelah Halimaton kekasih Amran seorang jururawat enggan membantu Amran sebab marahkan atas kecurangan Amran terhadapnya.
Berbagai cara Amran lakukan untuk menyelesaikan gangguan daripada Maya itu. Dari berjumpa bomoh hinggalah ke seorang ustaz. Tanpa Amran sedari dia mula berubah menjadi seorang yang lebih baik dan mula menginsafi atas kelakuan buruknya sebelum ini.
Halimaton mula menerima semula Amran setelah melihat perubahan positif padanya. Tapi tanpa diduga Ayu muncul dalam hidup Amran. Apa yang akan jadi pada Halimaton dan siapakah sebenarnya Ayu? Semuanya akan terjawab di penghujung cerita Hantu Bonceng.












           Sinopsis / Review Filem Raya Tak jadi

Leo seorang ahli perniagaan Kurma telah merancang untuk menculik Penyimpan Mohor Besar Raja raja, Hj Ehsan (lakonan Jalaludin Hassan). Dia merancang begitu sebab kontena kurmanya tidak sampai seperti yang diharapkan dan dia mengalami kerugian. Jadi Leo telah mengarahkan pekerjanya Ali dan Abu menculik Hj Ehsan. Mereka berjaya menculik Hj Ehsan tapi tertukar teksi dengan teksi Shuib (lakonan Apek saiful).  

Shuib ada seorang adik namanya Bob (lakonan Johan raja lawak) mereka berdua telah terjumpa Hj Ehsan dalam boot teksi yang disangka mayat Hj Ehsan. Namun akhrnya mereka sedar Hj Ehsan tidak mati lagi.

Abu dan Ali kemudian berjaya menjejaki teksi Shuib dan mereka mula merancang dan menculik ibu dan adik Shuib. Leo meminta wang tebusan dari Hajah Nisah (lakonan Noreen Noor) sebelum melepaskan ibu dan adik Shuib. Polis berjaya memberkas Leo dan pekerjanya semasa mereka bertukar wang dan tebusan.

Bila hari raya tiba, Shuib dan ibu serta adik beradik rasa sedih sebab mereka ni orang kurang berada, persiapan raya pulak tetap sama macam tahun2 lepas, dan serba kekurangan. Namun sambutan raya kali ni bertukar jadi meriah apabila Hj Ehsan dan keluarga datang menziarahi mereka dan membawa pelbagai hadiah sebagai membalas jasa baik Shuib dan Bob yang telah berjaya menyelamatkan dia. Shuib dan Bob akhirnya menjadi pekerja Hj Ehsan.






















Audiences everywhere are in for a Smurfy good time as the Smurfs make their first 3D trip to the big screen. When the evil wizard Gargamel chases the tiny blue Smurfs out of their village, they tumble from their magical world and into ours – in fact, smack dab in the middle of Central Park. Just three apples high and stuck in the Big Apple, the Smurfs must find a way to get back to their village before Gargamel tracks them down. The film is set for release August 3, 2011.
Neil Patrick Harris, Jayma Mays, Sofia Vergara, and Hank Azaria star on camera opposite an all-star voice cast. Anton Yelchin will play Clumsy Smurf; comedy legend Jonathan Winters, who voiced roles in the "Smurfs" television series, will voice Papa Smurf; Grammy-nominated singer-songwriter Katy Perry will play Smurfette; Alan Cumming will play Gutsy Smurf; "SNL's" Fred Armisen will voice Brainy Smurf; and George Lopez will play Grouchy Smurf.
In the live-action roles, Azaria will play the Smurfs' nemesis, the evil wizard Gargamel. Harris and Mays star as an expectant couple whose lives are turned upside down when the Smurfs cross over from their magical village to New York City. Vergara plays Odile, Harris's boss, a cosmetics executive.








Directed by Raja Gosnell; written by J. David Stem, David N. Weiss, Jay Scherick and David Ronn, based on a story by Mr. Stem and Mr. Weiss and the characters and works of Peyo; director of photography, Phil Méheux; edited by Sabrina Plisco; music by Heitor Pereira; production design by Bill Boes; costumes by Rita Ryack; visual effects supervisor, Richard R. Hoover; produced by Jordan Kerner; released by Columbia Pictures/Sony Pictures Animation. Running time: 1 hour 26 minutes.
WITHHank Azaria (Gargamel), Neil Patrick Harris (Patrick Winslow), Jayma Mays (Grace Winslow), Sofia Vergara (Odile) and Tim Gunn (Henri).
WITH THE VOICES OF: Anton Yelchin (Clumsy), Jonathan Winters (Papa), Katy Perry (Smurfette), Alan Cumming (Gutsy), Fred Armisen (Brainy) and George Lopez (Grouchy).





Pelakon popular sumbang suara filem keluaran Dreamworks 

Filem: Megamind
Genre: Animasi, 3D Pengarah: Tom McGrath Pelakon (suara): Will Ferrell, Tina Fey, Jonah Hill, David Cross, Justin Long, Brad Pitt



Tayangan: Mulai 4 November 



DARIPADA studio yang membawakan filem menghiburkan seperti Shrek, Madagascar dan Kung Fu Panda, kini sebuah lagi animasi hebat diberi judul Megamind muncul di pawagam yang pasti menggeletek peminat. 


Kesinambungan karya hiburan yang sarat dengan daya kreativiti, cerita menarik serta aksi yang melangkaui imaginasi daripada DreamWorks Animation diteruskan dengan hasil tangan Tom McGrath ini. Menggunakan bakat suara nama besar dalam industri perfileman Hollywood, Megamind hadir seperti pakej lengkap untuk mencipta kejayaan seterusnya buat studio terbabit. 



Satu perkara mengenai animasi dari pusat perfileman dunia itu, walaupun matlamat asalnya untuk menghibur, namun kekuatan cerita sedikit pun tidak dipandang remeh. Dua penulisnya, Alan J Schoolcraft dan Brent Simons menyediakan sebuah cerita yang kuat, seiring kehebatan grafik 3D filem ini sendiri. 

Kisah berkisar kepada penjahat yang menggunakan nama Megamind, yang berusaha untuk menjajah Metro City sejak sekian lama. Namun usahanya sentiasa gagal dek kewujudan wira bernama Metro Man. Bagaimanapun, selepas lama berusaha, akhirnya rancangan memusnahkan wira terbabit berjaya dilaksana. 



Begitupun, selepas ketiadaan Metro Man, Megamind mula berasakan kehidupannya tidak bermakna. Jika selama ini segala usahanya sering dipatahkan wira terbabit, kini dia berasa seperti tiada lagi cabaran perlu dihadapi. Justeru, dia mencipta seorang wira baru, Tighten, untuk meneruskan tradisi perlawanan antara kebaikan dan kejahatan. 



Masalahnya, wira yang diciptanya tidak bertindak seperti yang diharapkan. Sebaliknya lelaki itu turut bertindak jahat, membuatkan Megamind mula berbelah bagi. Apakah kini dia sendiri harus menukar posisi, mempertahankan Metro City daripada kezaliman? 



Watak Megamind di tangan Will Ferrell sememangnya menjadi. Cukup kuat elemen lawak dalam nada kejahatan watak ini. Tidak hairanlah, sebab pelakon lelaki itu antara pelawak paling digemari dalam industri perfileman Hollywood ketika ini. 



Watak itu sendiri begitu berwarna-warni. Lupakan warna kulitnya yang biru itu, tetapi lihat kepada perubahan perwatakan yang ditonjolkan sepanjang filem berputar. Penonton dapat mengesan perubahan yang berlaku, bukan saja pada sikap protagonis ini, malah pada diri mereka sendiri. Daripada membenci, akhirnya kita akan mula menyukai, seterusnya mengasihani Megamind, dek perubahan yang ditonjolkan tadi. 



Pokok pangkalnya, filem ini mengajak penonton menilai pilihan yang kita semua miliki dalam kehidupan. Pilihan itu jugalah yang dilakukan Megamind dan Metro City, yang menggerakkan filem animasi menghiburkan ini. Seorang memilih untuk menjadi penjahat, manakala seorang lagi penyelamat. Bagaimanapun pada akhirnya, pilihan masih terbuka untuk mereka memperbetulkan keadaan, berpandukan segala pengajaran yang dipungut selama ini. 



Sesuai ditonton oleh semua peringkat golongan, Megamind pastinya menjanjikan hiburan kelas pertama untuk penggemar filem. 



mira : aku dah cakap cerita ni best sebab aku  
          dah tengok semalam siap buat review    
          lagi pasal cerita ni...jom tengok 
          cerita megamind terbaik dari ladang !
baru je sampai rumah ni setelah dari tengahari tadi keluar dengan kakak-kakak aku yang tersayang serta abang ipar..ni kira kali kedua la aku dapat keluar dengan ahli keluarga aku yang baru..hari tu keluar dengan mak dengan ayah dengan abang ipar and kakak sekali pergi makan-makan..hoho..

kononnye kakak aku yang baru kahwin ni rindu la nak shopping dengan adik-adik dia ni sampai meluahkan perasaan dekat wall post aku..haha..so hari ni ktorg pon plan nak keluar tengok wayang hari ni yang merupakan hari deepavali so cuti umum la kan..mak aiii sampai-sampai je jusco dah la parking penuh pastu nak beli tiket wayang pon semua cerita full..masa 2 baru pukul 3.30 kot..memang plan nak tengok cerita megamind, so ktorg pon pilih la pukul 6.45 petang punya tiket..

lepak-lepak,minum-minum,sembang-sembang, hu haa sini hu haa sana..hahah..hoohooo...dah pukul 6.30 petang..so ktorg pon pergi la siap sedia nak solat maghrib pe semua sebelum tengok wayang tuu..maka masok pon adalah lambat dalam 25 minit..hoho..terbaik

mula-mula agak bosan jugak la dengan cerita megamind ni sebab aku nak tengok cerita hisss, tapi takde plak dah kat cinema ipoh ni..pelaq sungguh...haishhh...tengok jela megamind tuhh..hmm first sekali boring gak wei pe jadahnye makhluk biru macam sotong ni tapi bila dah tengok lama-lama..wowww..memang best sampai aku tak senang duduk sebab asyik dok gelak-gelak dengan lawak megamind ni..hehe..suka la cerita ini..

ok aku bagi review sikit mengenai cerita megamind ni...megamind ni mula-mula dia seorang yang jahat yang nak memusnahkan metro man dan menguasai metro city..pastu bila dia dah musnahkan metro man ni dia pon menyesal dan nak jadi baik kononnye la kan...megamind ni minat kat sorang perempuan yang bernama Roxanne Ritchi...dia pon berusaha la nak memikat roxanne ni dengan pelbagai cara..oleh kerana sifat kejahatan dia yang tak pernah padam dia telah mencipta Titan sebagai pengganti metro man tetapi Titan ni dicipta hanyalah muslihat megamind semata-mata untuk menunjukkan kepada rakyat metro city yang dorang dah ada hero baru..dan selanjutnya korang pergi la tengok sendiri..hehe..best wei..memang tak rugi la korang pergi tengok cerita ni..kalo tak caya pergi la tengok preview or trailer cerita ni dekat youtube 

ini antara watak-watak yang ada dalam cerita megamind ini..aku tengok megamind yang biasa je bukan yang megamind 3D tuu..tapi gempak gak tengok yang biasa macam real je bunyi dia lawan-lawan..aku memang bagi 5 bintang la kat cerita ni..tak caya korang pergi tengok..lawak kot..

megamind

megamind

minion megamind

roxanne ritchi megamind
metro man megamind
titan megamind



lagu-lagu dalam Megamind



Megamind (Music From The Motion Picture)
Various Artists and Original Music by Hans Zimmer and Lorne Balfe



1 : Giant Blue Head - Hans Zimmer and Lorne Balfe 00:00 - 00:30
2 :Tightenville - Hans Zimmer and Lorne Balfe 00:30 -01:00
3 : Bad To The Bone -- George Thorogood & The Destroyers 01:00 -01:30
4 :Stars and Tights - Hans Zimmer and Lorne Balfe 01:30 -02:00
5 : Crab Nuggets - Hans Zimmer and Lorne Balfe 02:00 -02:30
6 : A Little Less Conversation (Junkie XL Remix) -- Elvis Presley 02:30 -03:00
7: Mel-On-Cholly - Hans Zimmer and Lorne Balfe 03:00 -03:30
8 : Ollo - Hans Zimmer and Lorne Balfe 03:30 -04:00
9 : Roxanne (Love Theme) - Hans Zimmer and Lorne Balfe 04:00 -04:30
10 : Alone Again Naturally -Gilbert O'Sullivan 04:30 -05:00
11: Drama Queen - Hans Zimmer and Lorne Balfe 05:00 -05:30
12 : Rejection In the Rain - Hans Zimmer and Lorne Balfe 05:30 -06:00
13: Lovin' You - Minnie Riperton 06:00 -06:30
14 : Black Mamba - Hans Zimmer and Lorne Balfe 06:30 -07:00
15 : Game Over - Hans Zimmer and Lorne Balfe 07:00 -07:30
16 : I'm The Bad Guy - Hans Zimmer and Lorne Balfe 07:30 -08:00
17: Evil Lair - Hans Zimmer and Lorne Balfe 08:00 -08:30


Click me