Meatball IKEA Damansara

By | 11:18 AM Leave a Comment

Selalu dengar je orang bercerita tentang meatball ikea ni dan tengok gambar-gambar dekat instagram sampai terliur dan mengidam. Sedap sangat ke meatball ikea ni ??? So hari tu aku berkesempatan la nak pergi ikea sebab dah teringin sangat nak rasa makanan dekat situ. Dalam perjalanan nak Ikea damansara ni pon dah sesat walaupun dah guna GPS tapi yela nabil cakap GPS ni guna pon sesat ye tak ?? hahaha whatever…dalam 30 minit jugak kot baru jumpa jalan nak ke IKEA. 



Lepas dah jumpa parking terus tak sabar nak masuk cari makanan, tapi bila masuk impess kejap dengan design dekat ikea yang super awesome dan masa pergi tu hari ahad so orang semua berpusu-pusu dekat food court. Walaupun kena beratur panjang tapi dapat jugak beli and makan dekat situ. 

First kita cari troli dulu then beratur beli makanan.

Then...




Meatball 15 ketul                    : RM14.00
Chicken Chop with fries         : RM 9.90
Tarta Mandel Almond cake  : RM5.00

Aku order meatball yang 15 ketul tu dan Almond cake. Meatball tu sedap juga tapi aku tak makan habis la sebab bila makan banyak macam muak pulak so yang selebihnya aku bagi dekat dia suruh habiskan. Tapi dia order chicken chop tu sedap pulak sampaikan aku cilok makanan dia hahahha. Tapi kek tu serius sedap wei aku rasa macam nak pergi lagi nanti. Range harga dekat ikea ni tiada mahal sangat just affordable la kalau kita ambil sikit je, kalau ambil banyak tu banyak la harganya hihihi. Aku tak tahu pulak yang kek tu boleh beli satu kotak, so lepas ni nak beli yang daim tu satu kotak. Dengar kata RM25 je, boleh la bagi untuk birthday someone.

Almond tarta with DAIM, IKEA

Tadi rasa macam sikit je apa aku beli tapi bila dah makan rasa kenyang gila lepastu kena cepat-cepat bangun bagi peluang orang duduk sebab dalam food court tu ramai sangat orang tengah tunggu. Nak rehatkan perut pon tak boleh tapi kena pergi dekat bilik pameran IKEA dan duduk santai atas kerusi empuk hihihi. Finally dah dapat makan meatball IKEA sebab ada orang sudi nak belanja kita. So jawapan aku meatball ikea ni sedap ke tak ? Jawapannya sedap tapi kalau bagi aku yang 15 ketul seorang tu dah tak larat nak makan so better ambil makanan yang ada meatball jugak tapi dalam jumlah sedikit tapi terpulang dengan selera masing-masing.


Newer Post Older Post Home

0 comments:

Click me