indahnya bercuti dan mengerjakan solat terawih di Brunei Darussalam

By | 9:33 AM 5 comments
assalamualaikum

hari tuh kan aku cakap ayah aku takde kat umah kan..so semalam ayah aku dah selamat sampai sini dah.. baru je balik dari Brunei..macam bese la bro untuk aku mesti banyak makanan punye r..mentang-mentang aku kuat makan kan..haha..penoh atas meja makan semalam dengan makanan untuk berbuka lagi..ayah aku ni jenis suka cerita-cerita macam-macam benda kan..so aku la mangsa utama yang jadi pendengar setia..haha..

ayah aku cerita time solat terawih kat sana ada la dalam lebih kurang beribu-ribu orang dalam satu masjid tu kan..woo..ramai kan..nak dibandingkan dekat sini memang jauh berbeza..setiap kali imam tuh jadi imam untuk satu solat terawih akan dapat ganjaran duit bape tah..aku tak ingat wei makan semut banyak sangat.. pastuh bukan imam je,jemaah yang datang pon akan dapat berhengget sorang..berbaloi x? haa..bukan dapat pahala solat je,dapat duit gak wuwuwu..kayo den duk sano..haha..




lepas selesai solat terawih,bila kita keluar dari pintu gate masjid 2 ada orang akan tunggu kat depan gate tuh..bukan ah long or perampok yang tunggu korang ye, tapi ada orang akan bagi kita ais krim setiap sorang, and macam-macam g la..kalo aku duk sane leh gemok cam rakeshi nanti hahahah..

ayah aku cakap lagi makanan kat sane murah-murah wei, kalo cam nasi ayam tuh leh dapat sengget cmtuh je.. murah kan ^_^ wuwuwu..lau cmtuh aku makan 7x sehari r kat sane..hari-hari mintak mak nak duit beli makanan..pastuh da balik mesia mesti kawan-kawan aku dah xkenai lagi sapo tuhh? mira kew? macam beruang panda da aku tengok..hahahah...lemak sano sini..

memang best r kan duk sane dari apa yang ayah aku ceritakan tuhh..tapi duk sana kena pakai duit lebih r kan, coz sana duit dorang mahal lagi dari mesia..huhuhu..teringin r nak pergi..xaci r ayah aku g sorang je..nak ikot gak..cmni r..cmni r..huhu..



ni haa makanan-makanan yang ayah aku bawak balik sebab nak bagi anak bini dia makan..maklum la pemili kami kecik-kecik belaka maka dengan ini perlukan banyak makanan untuk tumbesaran yang lebih sihat kuat dan cergas...cam iklan vitagen plak..tak pasal-pasal aku dapat duit royalti kang..haha

aku teruja tengok benda ni
aku ingatkan ade emas ke,harta karun ke

kueh raye rupenyee..ish3..kueh dan mueh beraneka macam -_- rayo lambat g !!

aku suke yang orange almond stick cookies monster hahaa..marveless kot!


yang ni plak bahulu durian yellow -__-

pehh..bau sebijik cam durian kot..tak larat aku nak makan bebanyak

haa..cuba teka bekas ape ni?? misteriiii

taraa..bekas kurma..bekas macam bekas aiskrim wall tuuu..manis hingga menjilat lutut dan kaki

haa..ni bukan sardin cap ayam ye kawan2 -__-
yang ni sate ayam & daging tapi dalam tin punye..cedap weii ! 


yang ni plak makanan-makanan yang demand sikit wei..mahal gak la..lebey2 kot harga dia..tak berbaloi

9.90 ?? mahal kot..padahal kecik je..baek aku beli topup kan..

yang ni pun same gak..pahit kot..macam rase coklat masakan..silap packing ni


paper lame..kau kau kociii..paper lame..paper lama




sape sape yang berminat and tibe rase nak pergi tuh

bawak la aku sekali..alaaa..aku ringan je..sumbat dalam beg pon bolehh..


jarang gak dengar orang bercuti pergi brunei kan..selalu asek dengar owang pegi london,paghis, indonesia ke melawat wak joko..haha..amerika takpon israel..eh..mane de owang pergi israel..maho berkecai badan aku kena bom..ahhaa..tinggal tulang je nanti pastu leh wat sup gear box hahaha..ok..ituje nak cerita..

thanks 4 reading my dearest reader.. ♥ ♥ ♥


Newer Post Older Post Home

5 comments:

  1. saya orang brunei.haha..tipu saja..menarik jugak ekk kt brunei..

    ReplyDelete
  2. 2laa..best kan..teringin nak pergi sane ♥♥♥

    ReplyDelete
  3. hahaa.. nk ikut gak lau g brunei!! wwoooo

    ReplyDelete
  4. ada gak cita2 nak ke sana, mungkin suatu masa akan sampai gak

    ReplyDelete

Click me