cara publish entri blog dengan microsoft office word

By | 11:44 PM 17 comments
assalamualaikum semua...mula-mula nak cakap yang ada orang komen dekat aku..dia cakap dia tak jumpa shoutbox aku..so aku nak bagitau ni,aku ada letak laa bukan tak letak..cuba korang tengok dekat bawah header aku ada menu bar kan..so korang halakan je cursor or anak panah korang tu ke shoutmix chat aku..tak payah tekan,just halakan je dah keluar shoutbox tuu..ok thanks ~


berbalik pada tajuk tu..hmm aku rasa korang dah tau kot..tapi aku nak share jugak kat sini sebab mungkin ada sesetengah orang tak tau kan..sharing is sexy right..??? hehe..sebenarnya aku ada terbaca satu entri dari blog ben ashaari tajuk dia camne aku boleh post entri dengan cepat..haa macam tu la kot..so aku pon dengan terujanya pergi la download Window Live Writer dengan lajunya lepas dah dapat tahu tuu..hmm tapi hampeh sebab dia cakap downloading may harm your computer..bengang gile..baru je nak try...


so aku pikir-pikir and search la kot2 ada cara lain ke kan..tapi satu pon takde..heshhh..takpe takpe..so pada suatu hari ni aku buka la microsoft word kat laptop aku ni,so aku terjumpa new blog post..aku try try tengok boleh la..gile ah..masa tu heppy tak hengat..hehe..tapi boleh publish jika kita ada sumber internet la kalau saje je nak taip boleh belah la kau nak publish free-free je kan..kalau korang tak tau ape aku bebel2 ni jom tgok



ni microsoft word 2007..yg lain2 aku taktau leh ke tak






yang ini aku print screen time aku dah daftar..tapi kalau korang tak daftar lagi nanti dia akan tanya blog kita guna apa contohnye wordpress,blogger dan blablabla..huhu..pastu dia suh masukkan username and password
and next next korang tekan je ok okeh !







ini kalau korang yang hadapi masalah sama dengan aku la ye sebab tak boleh nak download window live writer tu kan..so aku guna la alternatif lain..malas nak tulis panjang2 lagi..kalau tak tau jangan malu-malu nak tanye..hohooo..selamat malam
Newer Post Older Post Home

17 comments:

  1. nak try jgk t..hehe

    ReplyDelete
  2. mcm sempoi ja kata org penang,,,nanti nak try kot guna,,,tpi mood malas nk blogging lagi..hhuhuhu,,,,,,

    ReplyDelete
  3. dah tau gune gengblogger tu..hahahah

    ReplyDelete
  4. baru tahu.eeekekeke..suka header mira,

    ReplyDelete
  5. a'ah la. mra pun baru tau. hekhek :)

    toce ~

    ReplyDelete
  6. sumpah senang! nak try jugak lah ^.^

    ReplyDelete

Click me