Resipi : Cara membuat sushi dengan Macaroni & Chesse

By | 1:17 PM 4 comments
Pada sesiapa yang teringin nak makan sushi tapi tak suka dengan sushi yang original yang ada nasi dengan ikan mentah kat dalam sushi atau apa-apa jela, korang boleh ikut resipi sushi yang baru ni dengan menggunakan macaroni & cheese ( direbus dulu ).. 


bahan-bahan yang lain yang mesti ada juga adalah,

1. tikar nak gulung sushi 
2. sedikit daging dicincang nak letak dalam sushi nanti
3. telur 
4. sos cili / tomato ikut citarasa masing2





Sushi Rolls With Macaroni and Cheese

Sushi Rolls With Macaroni and Cheese
lepas dah rebus makaroni , campurkan sikit dengan telur


Sushi Rolls With Macaroni and Cheese
letakkan makaroni yang dah digaul tadi dalam tikar untuk digulung


Sushi Rolls With Macaroni and Cheese
daging yang dicincang 




Sushi Rolls With Macaroni and Cheese
letakkan daging tadi diatas makaroni



Sushi Rolls With Macaroni and Cheese
letakkan sos cili / tomato ikut banyak mana yang korang suka



Sushi Rolls With Macaroni and Cheese
bila dah letak semua bahan-bahan tu bolehla gulung


Sushi Rolls With Macaroni and Cheese


Sushi Rolls With Macaroni and Cheese
kemaskan




Sushi Rolls With Macaroni and Cheese
bila dah gulung dan kemas, boleh potong kecik-kecik macam sushi tu


Sushi Rolls With Macaroni and Cheese
dan dah boleh hidangkan atas pinggan


Sushi Rolls With Macaroni and Cheese
boleh hias sikit ke


Sushi Rolls With Macaroni and Cheese
makan time !!!!

Newer Post Older Post Home

4 comments:

Click me