Bercerai selepas isteri minta pakai kondom

By | 4:16 PM 3 comments




Encik Bapat memfailkan perceraian selepas isteri beliau, Prerna, telah enggan untuk memberikan beliau anak, dengan menegaskan bahawa dia ingin menggunakan kondom apabila pasangan itu mengadakan hubungan seks.





Isterinya berkata kerana masih tidak stabil kewangan merupakan alasan untuk tidak mahu untuk hamil. Pradeep dan Prerna berkahwin setelah jodoh mereka diaturkan pada Februari 2007. Menjelang Jun tahun yang sama, Puan Bapat sudah berpindah.

Peguam En. Bapat memberitahu mahkamah bahawa anak guamnya ingin seorang wanita yang berpendidikan, yang mempunyai pekerjaan yang baik, dan juga yang melakukan semua kerja-kerja rumah. Keadilan Majmudar, seorang hakim Mahkamah Tinggi yang menyelia kes itu, menjawab, "Seorang wanita bukan seorang hamba." Di mahkamah, Encik Bapat menyenaraikan pelbagai aduan lain tentang perkahwinan beliau, termasuk kekurangan isterinya memasak dan membersihkan rumah.

Pada akhirnya, Mahkamah Tinggi Bombay menolak permintaan itu, yang berkuatkuasa bahawa  aduan ini adalah bukan alasan untuk perceraian. Sebagai tindak balas kepada aduan Encik Bapat tentang isterinya, hakim berkata, "Anda telah meletakkan [masalah perkahwinan biasa] dalam akuan itu. Jika kita mentafsirkan ini sebagai kezaliman, maka perkahwinan tidak dapat diselamatkan. "

India juga mempunyai salah satu kadar perceraian paling rendah di dunia, kira-kira satu per setiap 1,000 perkahwinan (Januari 2011). Tetapi jumlah itu telah meningkat dua kali ganda daripada lima tahun sebelumnya.


P/S : Pakai kondom pon salah ke ? Itu salah satu cara untuk merancang kan, fikir dulu sebelum   
        nak bercerai dengan alasan tak munasabah. Pelik dengan lelaki ni kadang-kadang...






Newer Post Older Post Home

3 comments:

  1. kalau da tak suka tu, ada jer alasan... masa kahwin mintak dowry mcm2... :D

    ReplyDelete
  2. pelik betul alasan tuk bercerai. dia buat kahwin ni macam permainan je.

    ReplyDelete
  3. aishh pelik2 laa.. dah xde jodoh tu apa2 pun leh jadi sebab..

    ReplyDelete

Click me