Mangsa banjir di Kedah meningkat

By | 1:43 PM Leave a Comment

2010/11/04

" ALOR SETAR: Bilangan penduduk yang dipindahkan kerana banjir di negeri ini meningkat kepada lebih 28,000 orang pagi ini berbanding sekitar 27,000 malam tadi, berikutan keadaan banjir yang semakin buruk di empat daerah. 

Kubang Pasu, Kota Setar, Pokok Sena dan Pendang mencatatkan peningkatan jumlah mangsa yang dipindahkan, manakala keadaan banjir di Padang Terap pula semakin baik dan jumlah mereka berada di pusat pemindahan berkurangan.
Di Kubang Pasu, seramai 15,637 penduduk daripada 4,347 keluarga kini dipindahkan, manakala di Padang Terap seramai 3,219 orang masih berada di pusat pemindahan, Kota Setar melibatkan 1,788 penduduk, Pokok Sena (1,259 orang) dan daerah Pendang merekodkan 158 penduduk dipindahkan.
Jurucakap bilik gerakan Majlis Keselamatan Negara berkata, sehingga 9 pagi ini sebanyak 104 pusat penempatan mangsa banjir dibuka dan daripada jumlah itu, 46 di Kubang Pasu, 35 di Padang Terap, 15 di Kota Setar, tujuh di Pokok Sena dan satu di Pendang. 

Katanya, keadaan banjir di Padang Terap bertambah baik dengan 774 orang daripada 274 keluarga dibenarkan pulang ke rumah masing-masing. 

Keadaan banjir di Kota Setar pula semakin buruk dengan paras air semain naik walaupun hujan telah berhenti. 

Beberapa jalan utama di bandar raya Alor Setar pula semakin digenangi air menyebabkan lalulintas sesak. 
Selain itu beberapa kawasan kediaman juga berdepan dengan gangguan bekalan air, termasuk terputus bekalan. - BERNAMA  "






petikan kat atas diambil daripada berita harian online sebab selalunye aku bangun pagi ada paper kat rumah tapi memandangkan ayah aku takde kat umah so paper pon takdela...aku pon nak tau apa berita hari ni so aku pon online la...ohh agak terkejut jugak la sebab kat situ tadi mangsa banjir dekat kedah dah meningkat...


aku terkejut,takut and risau sangat sebab utamanya ialah sayang aku ada kat kedah tu..dah la dia wat aku risau semalam mesej aku pon tak balas..last-last online facebook harini dia cakap kredit dah habis sebab nak pergi cucuk duit kat ATM pon tak boleh..maybe bateri handphone pon takde sebab semalam dia sempat bagitau yang rumah dia takde elektrik..


aku simpati gak la dengan keadaan orang kat kedah ni..tambah-tambah sekarang ni dia tengah final exam and exam dia pon terpaksa di postpone sebab keadaan banjir yang dah teruk ni..aku harap and berdoa semoga semuanya selamat la kan...nasib la dia tak mention dekat Jitra tempat sayang aku duduk tuu..


jom tengok gambar sikit pasal keadaan banjir dekat kedah...


laporan cuaca di kedah
tengok jela laporan cuaca ni..hujan je kan..ujian Allah


banjir kedah


pondok dengan tiang tu pon dah suku-suku lagi nak tenggelam..


banjir kedah
banyaknye orang atas jalan kat highway ni..agak-agak korang apa yang dorang buat eh...?

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


haaa..tengok ni.............

banjir kedah

dorang semua ni amek peluang menjala ikan !! smart je...

banjir kedah
haaa..tebar lagi bang jala tuuu...

banjir kedah
tinggi lagi cik abang oi..bia sampai dapat ikan jaws ke pirana ke..haha

banjir kedah
wowww...lagi banyak orang datang menjala ni..aku pon nak join gak...

banjir kedah
haaa..memang ramai lagi la yg bertandang nak menjala ni..

banjir kedah
mari kita tengok siapa yang kena...hehehheh

banjir kedah
Alhamdullilah..rezeki banjir dapat banyak jugak ikan ye..aku nmpk cm ikan keli je..
yela kan kedah dekat kawasan bendang,mesti ikan dok lari-lari ke highway mana tau ikan dapat p ipoh ke KL ke hahaha....



banjir kedah

banjir kedah


banjir kedah
haa...tengok air tu dah naik sampai palang tuhh..dasat laa
syg bru bagitau skg ni air dah sampai nek kat papan tanda Kuala Lumpur tuuhh..fuhhh

banjir kedah
gambar last ni tak tau nak kesian ke nak gelak...hehe..
smart gak bwk motor nek backhoe ni..hehe

itujelah yang dapat dikongsi sekitar banjir kat kawasan kedah ni..gambar kat atas ni semua real tau..
semuanya cik farhan dan kawan2 dia yang tangkap..
bukanlah photoshop semata-mata..haha..



Newer Post Older Post Home

0 comments:

Click me